O tempora, o mores! ή 10 ερωτήσεις ζητούν απαντήσεις (άρθρο)

0
93

O tempora, o mores!

ή

10 ερωτήσεις ζητούν απαντήσεις

Της Μαρίνας Μπογδάνου*

Τη Δευτέρα 24/11 διάβασα τη διακήρυξη της “Πρωτοβουλίας για τη δημιουργία εκπαιδευτικού μετώπου” και θα ήθελα να θέσω στους συντάκτες της τις εξής ερωτήσεις:

  1. Είναι γεγονός ότι είναι έμπειροι συνδικαλιστές και επί σειρά ετών, ακόμη και στα τελευταία πέντε πέτρινα χρόνια, έχουν διατελέσει στο Δ.Σ. της ΕΛΜΕ πρόεδροι, αντιπρόεδροι, γραμματείς και μέλη. Τώρα κατανόησαν την “αδυναμία” του συνδικαλιστικού κινήματος να ανταπεξέλθει;

  2. Λένε, ότι οι παρατάξεις έχουν ευθύνες. Αυτοί που ήταν δραστήρια μέλη τους, τί έκαναν τόσα χρόνια; Μήπως οι μεν έτρεχαν στις πορείες με τα λάβαρα του ΠΑΜΕ και οι δε παρίσταναν τους ουραγούς τους, καλλιεργώντας τον σεχταρισμό και αποδυναμώνοντας έτσι τον αγώνα των εργαζομένων;

  3. Μέσα από τις σημειωτέον αριστερές παρατάξεις που τόσα χρόνια ήταν δυναμικά μέλη, δεν είχαν την δυνατότητα να αρθρώσουν συγκροτημένη αντιπρόταση με ριζοσπαστισμό και πειστικότητα, όπως τώρα διατείνονται;
  4. Στις Παρεμβάσεις – Αγωνιστικές Συσπειρώσεις Ανεξάρτητες Κινήσεις οι θέσεις, οι απόψεις και οι προτάσεις αποφασίζονται από τα μέλη τους σε γ.σ. Ποιό είναι το πρόβλημα της Παρέμβασης Εκπαιδευτικών τότε;

  5. Ισχυρίζονται ότι στις επιδιώξεις της “Πρωτοβουλίας” είναι και η παρέμβαση στο δημόσιο διάλογο στα πλαίσια των αξιών και της ιδεολογίας του εργατικού κινήματος. ?ρα τόσα χρόνια ενέπαιζαν τους εκπαιδευτικούς και χρησιμοποιούσαν τους ψηφοφόρους τους, εφόσουν ομολογούν ότι αυτό δε συνέβαινε;

  6. Όσον αφορά το ζήτημα των διεκδικήσεων τους, επί σειρά ετών, δεν είναι διεκδικήσεις και των δυο παρατάξεων από τις οποίες προέρχονται και που τώρα αποτάσσουν μετά βδελυγμίας;

  7. Στη συνέχεια δηλώνουν ότι βρίσκονται σε μια ιστορική συγκυρία όπου το παλιό πεθαίνει και το καινούριο που γεννιέται είναι δύσκολο να αναγνωριστεί. Μήπως πρέπει να προσθέσουμε ότι “φοβόμαστε το παλιό που έρχεται ντυμένο με το μανδύα του καινούριου”;

  8. Η ανάγκη ανασύνταξης του εργατικού κινήματος που διακηρρύσουν ή η ποθητή “ενότητα της αριστεράς” που ψιθυρίζουν ελκυστικά στα αυτιά των εκπαιδευτικών, θα προκύψει από την “Πρωτοβουλία” στην Κέρκυρα; Ξεχάσαμε την κυβέρνηση Τζανετάκη;

  9. Τα εν λόγω μέλη της Παρέμβασης στις εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια που διεξήχθησαν στις 5/11/2014 συμμετείχαν στο πανελλαδικό ψηφοδέλτιο των Παρεμβάσεων. Τί “πρόβλημα” προέκυψε τις τελευταίες 19 ημέρες; Πώς μπορούν και αντικρύζουν τους εκπαιδευτικούς που τους στήριξαν με την ψήφο τους; Υπάρχει άραγε συνέπεια λόγων και πράξεων ή έχουν εγκωλποθεί την αμετροέπεια και τον εμπαιγμό;

  10. Όσον αφορά τον μέχρι τώρα πρόεδρο της ΕΛΜΕ, όλοι οι εκπαιδευτικοί της Β/βάθμιας εκπαίδευσης θυμούνται πόσο εναντιώνονταν στις αιτήσεις βελτίωσης θέσης των συναδέλφων (καθόλα νόμικη διαδικασία) και πως στόλιζε με “κοσμητικά” επίθετα απείρου κάλλους ή εκφόβιζε όσους τολμούσαν να κάνουν αίτηση ή υπερθεματίζοντας για το νόμιμο της υπόθεσης.Πριν από δυο χρόνια έκανε ο ίδιος αίτηση βελτίωσης και η οργανική του απο το 5ο ΓΕΛ μεταφέρθηκε στο 1ο ΓΕΛ. Θα μας εξηγήσει το γιατί;

Κέρκυρα, 1/12/2014

* Ιδρυτικό μέλος της Παρέμβασης Εκπαιδευτικών, επί σειρά ετών εκπρόσωπός της στο ΔΣ της ΕΛΜΕ και σύνεδρος στα συνέδρια της ΟΛΜΕ