Πρόγραμμα σπουδών με βάση τις ανάγκες του κάθε φοιτητή

0
78

Το τελευταίο διάστημα προωθήθηκαν αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος Μαθηματικών οι οποίες αλλάζουν τη φιλοσοφία που είχε κατακτηθεί τα προηγούμενα χρόνια.

Βασικός άξονας των αλλαγών είναι α) η μεγαλύτερη εντατικοποίηση του ρυθμού σπουδών και β) η επιβολή αυστηρών προαπαιτούμενων που οδηγεί ακόμα και στη δημιουργία κύκλων σπουδών.

Παράλληλα διατηρείται και εντείνεται ο αντιεπιστημονικός διαχωρισμός μεταξύ Μαθηματικών και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών.

Οι αλλαγές αυτές έχουν δρομολογηθεί από συνόδους πρυτάνεων, υπουργών της ΕΕ και από προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας. Σίγουρα δεν αποτελούν «ανακάλυψη» κάποιων καθηγητών του Πανεπιστημίου μας και δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο αλλά αποτελούν βασική κατεύθυνση και επιλογή στη προσπάθεια του παραπέρα κατακερματισμού των επαγγελματικών και εργασιακών δικαιωμάτων, στη μετατροπή του πτυχίου σε ντοσιέ δεξιοτήτων ασύνδετων μεταξύ τους.

Μʼ αφορμή τα παραπάνω θα θέλαμε να κάνουμε μια συνοπτική τοποθέτηση για τα προγράμματα σπουδών και να εκφράσουμε τη θέση μας ως προς τις αλλαγές που προωθήθηκαν. Υπάρχουν, προφανώς, ζητήματα στα οποία εμείς ως φοιτητές δεν μπορούμε να έχουμε ολοκληρωμένη γνώμη και άποψη, όπως η διδακτική ύλη των μαθημάτων, αλλά υπάρχουν και ζητήματα στα οποία επιβάλλεται να τοποθετηθούμε.

ΟΧΙ ΣΤΑ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΕ ΚΑΝΕΝΑ ΤΡΟΠΟ

Η εμπειρία χρόνων από τη συνεχή και εντεινόμενη αύξηση των προαπαιτουμένων έδειξε ότι η ύπαρξή τους δε βελτίωσε την απόδοση των φοιτητών ούτε και την ποιότητα των σπουδών. Πόσο μάλλον δεν προσέφερε περισσότερες ευκαιρίες στους απόφοιτους του τμήματος στην αγορά εργασίας και δεν τους κατοχύρωσε επαγγελματικά δικαιώματα.

Δε πάει πολύ καιρός ότι έρευνες έδειξαν ότι το πτυχίο δεν αποτελεί το βασικό προσόν για πρόσληψη και εύρεση εργασίας. Σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής (28/9/2014) αμερικανικές έρευνες φέρουν τους εργοδότες να θεωρούν την πιστοποίηση καθοριστικής σημασίας και μάλιστα να προηγείται ως κριτήριο του πτυχίου!

Εμείς πιστεύουμε ότι ο φοιτητής πρέπει να είναι ελεύθερος να επιλέγει τον ρυθμό σπουδών του. Θεωρούμε ότι είναι ιδιαίτερα θετικό ο οδηγός σπουδών να έχει συνιστώμενα μαθήματα, που ο φοιτητής θα ήταν καλό να έχει παρακολουθήσει επιτυχώς πριν πάρει ένα μάθημα. Αυτές οι ρυθμίσεις όμως αποκλείουν τους εργαζόμενους φοιτητές, που για κάποιες χρονικές περιόδους δεν έχουν αρκετό χρόνο για το πανεπιστήμιο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αδιαφορούν για αυτό, όπως επίσης και τους φοιτητές που εκφράζονται μέσω των πολιτιστικών ομάδων ή ασχολούνται με τα κοινά.

Η εντατικοποίηση των σπουδών και εισαγωγή αλυσίδων προαπαιτουμένων δεν λύνει κανένα πρόβλημα αντίθεα δημιουργεί περισσότερα. Είναι εργαλείο για να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους ακόμα περισσότερα άτομα. Συνδέεται άμεσα και με το νόμο πλαίσιο που ζητάει να διαγράφονται οι φοιτητές μεγάλων ετών.

Είμαστε κάθετα αντίθετοι με μια τέτοια εξέλιξη!

 

ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ Η ΜΟΝΗ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ
ΟΧΙ ΣΤΟ ΨΕΥΤΟΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΕΦ. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
ΟΧΙ ΣΤΑ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ – ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΟΥ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΠΟΡΕΙΑ ΑΡΙΣΤΕΡΗ
— Ανεξάρτητο σχήμα