Εικόνα διάλυσης στο Πανεπιστήμιο Κρήτης

0
118

Ο τίτλος μιλάει από μόνος του και αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς με τον εαυτό μας, ουρλιάζει. Κι αυτό γιατί το τελευταίο διάστημα το Πανεπιστήμιο Κρήτης αντιμετωπίζει σοβαρά δομικά προβλήματα, που σε πολλές περιπτώσεις είναι μη διαχειρίσιμα ή απαιτούν μεγάλη προσπάθεια για να επιλυθούν. Μπορεί τα κάτασπρα κτίρια εξωτερικά να δίνουν την εικόνα άρτιας λειτουργίας τους αλλά στην ουσία είναι ένας μανδύας που κατά τα άλλα δεν μπορεί να κρύψει τα σοβαρά προβλήματα.

Αφορμή για αυτή μου την παρέμβαση στάθηκε η τελευταία πολυήμερη ανεπάρκεια της ηλεκτρονικής διαχείρισης των μαθημάτων (StudentsWeb) το οποίο σύμφωνα με τη γραμματεία «πέφτει» συνεχώς λόγω του όγκου των φοιτητών. Κάτι που όμως συμβαίνει για πρώτη φορά στα 7 χρόνια λειτουργίας του και εγείρει ερωτηματικά. Η απάντηση βέβαια δεν είναι και τόσο δύσκολο να βρεθεί και είναι το αναμενόμενο αποτέλεσμα των απολύσεων που έγιναν, συν τοις άλλοις, και σε τεχνικό προσωπικό.

Αλλά φυσικά αυτό δεν είναι το μόνο πρόβλημα. Τους τελευταίους μήνες πολλές δομές του Πανεπιστημίου υπολειτουργούν λόγω της έλλειψης έμψυχου δυναμικού και υλικοτεχνικών υποδομών. Ακράδαντα παραδείγματα είναι αυτά της Βιβλιοθήκης και του Γυμναστηρίου. Ενώ αρκετά σημαντικά μαθήματα δεν δίνονται λόγω της έλλειψης καθηγητών σε κάποιους τομείς, με αποτέλεσμα οι φοιτητές να χρειάζεται να περιμένουν έως και δύο χρόνια για να πάρουν ένα συγκεκριμένο μάθημα.

κι όλα αυτά  γίνονται την ίδια περίοδο που το Τμήμα Φυσικής έλαβε χρηματοδότησης πολλών εκατ. ευρώ που κατευθύνονται στην Έρευνα, και όχι κακώς. Όμως γιατί υπάρχει αυτή η κραυγαλέα διαφοροποίηση σε τέτοιο βαθμό; Γιατί αφού υπάρχουν τα χρήματα να κατευθύνονται μόνο προς έναν κλάδο και όχι για τους βασικότερους κι αυτούς που είναι η ραχοκοκκαλιά των Πανεπιστημίων;

Τα ελληνικά πανεπιστήμια οδηγούνται ολοένα και περισσότερο στον κατακερματισμό τους. Έχουν βυθιστεί σε έναν φαύλο κύκλο υποχρηματοδότησης που γεννά μεγαλύτερα κενά που δίνουν αφορμή για περαιτέρω συρρίκνωση των κονδυλίων. Ο σκοπός; Προφανής και χιλιοειπωμένος: Την απαξίωση της Δημόσιας Παιδείας (που έπαψε να είναι εντελώς Δωρεάν) και η εδραίωση των Ιδιωτικών.

Δημήτρης Π.

Φοιτητής του τμήματος Μαθηματικών

του Πανεπιστημίου Κρήτη